Cloenda d’activitats, tallers, ponències i conferències del Programa Emprèn FP

dl., 28/11/2022 - 11:45

 

Cloenda d’activitats, tallers, ponències i conferències del Programa Emprèn FP al Ferrer i Guàrdia

Gràcies a la dotació econòmica que ha rebut el centre per la seva participació en el Programa Emprèn FP, s’han pogut portar a terme les següents activitats durant els mesos de octubre i novembre.

 

Taller sobre una prospecció de mercat de carn del Pirineu al mercat asiàtic

 

Taller/ponència sobre la “Prospecció de mercats asiàtics” a càrrec de David Galve.

David Galve és un professional especialitzat en la creació i gestió de projectes empresarials i té una dilatada experiència comercial en diversos sectors. Durant 4 setmanes d’octubre, cada dimarts he gaudit de la seva presència en l’aula Argo-2 on el grup de 2n de Comerç Internacional ha desenvolupat una activitat molt concreta: es va dividir la classe en 4 grups i cada grup era una empresa càrnica del Pirineu que havia de introduir el seu producte en un país asiàtic. Això va obligar a l’alumnat a fer una simulació de prospecció de mercat, on havien d’investigar el microentorn i macroentorn de diversos països per determinar quin era el més idoni per comercialitzar el seu producte.

 

 

Aquesta pràctica va estar tutoritzada pels professors Ferran Julve i Núria Espín en relació a la part acadèmica, i per l’empresari i divulgador David Galve (empresa Optimum) per supervisar la seva vessant més tècnica. L’activitat va concloure amb una presentació per grups sobre el treball fet.

Les fires sectorials internacionals com a metàfora del comerç mundial

Per aquesta activitat d’emprenedoria hem comptat amb la presència de Manel Macià, qui ha estat Director Comercial d’empreses com Maheso i la Bella Easo, i ha ocupat alts càrrecs a chocolates Lindt i Pepsico Espanya.

La participació en fires internacionals facilita la cerca d'importadors o distribuïdors i és una eina útil per establir contactes comercials. Aquestes fires són un punt de trobada amb els clients i una plataforma per a la comunicació de qualsevol marca. Aquesta activitat/taller s’ha portat a terme a l’aula Argo-2.

Seguint el “cas perxa” en la simulació de prospecció de mercats on cada grup de 2n de Comerç Internacional era una empresa càrnica del Pirineu que vol instaurar el seu producte a un país asiàtic, per aquesta pràctica/taller, el nostre alumnat ha realitzat l’activitat de buscar fires internacionals del sector càrnic a la zona i explorar la possibilitat d’assistir-hi com a visitants i com a expositors per decidir si val la pena anar-hi o no. Aquesta decisió només es pot prendre des de l’anàlisi i el coneixement del sector, de l’entorn i del pressupost disponible, de forma que el nostre alumnat ha tingut la possibilitat de posar-se en la pell d’un cas real i aproximar-se a les reflexions que prenen les empreses alhora de fer una determinada despesa.

Taller Story Telling a 2nCOI i 2nGESVE 

Tècniques comercials actuals en els punts de venda

Per aquesta activitat d’emprenedoria hem comptat amb la presència de Manel Macià, qui ha estat Director Comercial d’empreses com Maheso i la Bella Easo, i ha ocupat alts càrrecs a chocolates Lindt i Pepsico Espanya.

En aquesta ocasió, l’alumnat dels dos grups de 1r Activitats Comercials de matí han rebut els coneixements d’anàlisi necessaris per avaluar la configuració d’un planograma d’un líneal d’un supermecat que ells han triat, observant detalls com el facing o el SKU per determinar la seva idoneïtat o no.

Per concretar la pràctica, el nostre alumnat ha portat a terme una activitat en la que han hagut d’analitzar casos reals de diversos supermercats, la qual cosa els ha fet trepitjar carrer i desplaçar-se a botigues concrets per analitzar una categoria de producte determinat i, finalment, portar a l’aula el seu anàlisi. Aquesta activitat s’ha portat a terme a l’aula T-2 i s’ha emmarcat en el contingut del mòdul MP01 de Dinamització del Punt de Venda, sota la supervisió de Manel Macià com a professional del ram que aporta la seva experiència i de Ferran Julve com a professor del mòdul.

Conferència “Soft Skills” a càrrec de l’empresa Eturgo

El passat divendres 21/10/2022 es van realitzar al centre dues conferències, una al matí i l'altre a la tarda, on es va parlar de les "Soft Skills". La finalitat d'aquesta conferència és donar recursos als alumnes per millorar les seves habilitats i aptituds en el món empresarial, treballant la intel·ligència emocional i la comunicació interpersonal. Aquesta conferència la va realitzar l’empresa Eturgo amb els següents horaris:

  • Matí: de 09:50 a 11:15h - Sala d'actes
  • Tarda: de 15:15 a 16:45h - Sala d'actes

 

Aquesta conferència inicialment estava pensada exclusivament pels alumnes de 2n ACCOM. Tot i això, es va obrir a tot el públic, tant estudiants d’FP com professorat, de forma que l’assistència va ser nombrosa i variada.

Taller sobre Perfils Emprenedors i Comercials

Per aquesta activitat/taller hem comptat amb el Coach, Psicòleg i Formador en Empreses Eusebio Lozano. Ha treballat amb empreses com Seat, Banc Sabadell, CELSA, d'entre d'altres, on ha desplegat les seves tècniques i metodologia.

En principi, aquest taller ha estat adreçat a l'alumnat de 2nACCOM a la T-12, però donat l'interès que té, s’ha pogut fer extensiu a més professorat i alumnat d’FP, motiu pel qual s’ha portat a terme una altra sessió al Salo d’actes en aquest horari del dijous dia 20 d’octubre.

En aquesta activitat s’ha format als assistents sobre els Perfils Emprenedors i Comercials. S’ha utilitzat l'eina DISC per conèixer les diferents tipologies de personalitat, i s’ha identificat el nostre patró DISC i per aprendre tècniques per adaptar-nos a les diferents formes de comportament.

Tècniques de Dinamització del Punt de Venda en una llibreria

Tutoritzat pel professor de Grau Mitja en Activitats Comercials Ferran Julve, l’alumnat de 1r d’ACCOM matí està realitzant una suggestiva activitat. Aquesta activitat consisteix en tractar la Biblioteca del Ferrer i Guàrdia com un Punt de venda de llibres, de forma que l’alumnat de MP01 Dinamització del Punt de Venda està executant tota una sèrie de tècniques comercials sobre el Lay-out (zona freda-calenta), de disposició dels llibres a les prestatgeries, atrezzo i decoració dels llibres per tal que a Sant Jordi es pugui mostrar una ambientació i organització adient per aquest tipus de venda estacional.

 

Taller sobre com empoderar a l'alumnat en projectes d'emprenedoria

L'objectiu d'aquest taller ha estat empoderar l'alumnat per aconseguir els seus objectius professionals dins de l'emprenedoria. Aquesta activitat s’ha realitzat a càrrec de la  psicòloga, psicoterapeuta gestàltica i coach, Amanda Sierra

El coaching dona eines  perquè mitjançant l'autoconeixement, trobis el significat de les teves actuacions, prendre consciència dels teus valors, millorar la teva comunicació (entesa com a eina creadora de realitat) i com aconseguir la determinació i estabilitat necessària per  portar a terme els teus projectes.