Administració i Gestió
Descripció
Benvingut/da al Departament d’Administració i Gestió de l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia.
El nostre institut és un centre de referència que destaca per dinamisme, innovació i experiència en l’ensenyament de cicles formatius.
El nostre alumnat rep una formació teòrica-pràctica adaptada a la realitat de la professió, amb un tutoratge individualitzat i orientació professional.
El nostre professorat està altament qualificat, compromès amb l’educació i amb el desenvolupament de l’alumne.
Les nostres empreses col·laboradores ofereixen un gran ventall d’experiències i formació amb el món laboral i un alt percentatge d’oportunitats d’inserció.
La formació professional capacita per a l’exercici qualificat de diverses professions i proporciona la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector.
Grau mitjà d’Administració i gestió
Ensenyament: Formació professional
Titulació: Tècnic/a
Sistema: LOE
Família professional: Administració i gestió
Entorn: Administració i oficina
Codi: CFPM AG10
Aquests estudis capaciten per exercir tasques de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal i tasques de suport a les persones, en empreses públiques o privades.
La durada és de 2.000 hores distribuïdes en dos cursos acadèmics.
Horari:
– Torn matí: 8:00-14:30 (1r)
– Torn tarda: 15:00-21:30 (2n)
Hores al centre educatiu: 1.485 h
Hores d’estada a l’empresa: 515 h
Grau mitjà d’Administració i gestió (Àmbit Sanitari)
Ensenyament: Formació professional
Titulació: Tècnic/a
Sistema: LOE
Família professional: Administració i gestió
Entorn: Administració i oficina
Codi: CFPM AG12
Aquests estudis capaciten per exercir tasques de suport administratiu en l’àmbit laboral,
comptable, comercial, financer i fiscal i tasques de suport a clients o persones usuàries, en
empreses públiques o privades. Recepcionista en empreses de l’entorn sanitari. Auxiliar
administratiu o administrativa en empreses de l’entorn sanitari. Empleat o empleada d’atenció al públic en l’entorn sanitari
La durada és de 2.000 hores distribuïdes en dos cursos acadèmics.
Horari:
– Torn tarda: 15:00-21:30 (1er i 2n)
Hores al centre educatiu: 1.485 h
Hores d’estada a l’empresa: 515 h
Grau Superior d’Administració i Finances
Ensenyament: Formació professional
Titulació: Tècnic/a superior
Sistema: LOE
Família professional: Administració i gestió
Entorn: Administració i oficina
Codi: CFPM AGB0
Aquests estudis capaciten per executar les operacions de gestió i administració en els
processos comercials, laborals, comptables, fiscals, i financiers en empreses públiques o
privades.
La durada és de 2.000 hores distribuïdes en dos cursos acadèmics.
Horari:
– Torn tarda: 15:00-21:30 (1er i 2n)
Hores al centre educatiu: 1485 h
Hores d’estada a l’empresa: 515 h
Jordi Pizarro Forné
Mercedes Bernal
Ester Dobon Pérez
Laura Planas
Xavi Buisan
Ana Sànchez Brescó
Raquel Lendines Torres
Enric Muñiz
Elisabeth Sagarra
Raúl Torres Pérez
Participem en els següents projectes:
- Simulació d’un procés de gestió administrativa i comercial de compra i venda amb la participació en el Programa FP Innova amb la incloent: senyalització i codificació de la mercaderia, distribució de les zones d’emmagatzematge, preparació de comandes, i expedicions i gestió de tota la documentació pròpia d’aquest moviment de la mercaderia des del vessant de la Logística i atenent a la normativa legal vigent en matèria de PRL
- Programa Emprèn FP. Promoció de la cultura emprenedora en el centre per crear un ecosistema adient i puguin sorgir projectes innovadors. L’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia forma part d’aquest programa des del curs 2023-2024, amb la finalitat que els nostres alumnes adquireixin les compències necessàries per adaptar-se i fer front amb garanties a les noves exigències del mercat.
- Aula Ateca. Utilització de l’aula tecnològica per la realització de projectes.
Actualment estem treballant en el primer nivell del programa, de forma transversal entre els departaments de Comerç i de Gestió Administrativa, participant en diferents concursos com FP Challenge, Gira Jóvenes FP Empresa …
- Creació d’una empresa simulada, a través de SEFED, plataforma tecnològica mitjançant la creació d’un mercat virtual que opera tant a nivell nacional com a internacional i en qual participen una extensa xarxa d’altres instituts i que simulen tots els serveis i els processos de gestió que es realitzen en una organització.
Altres projectes a l’aula: creació d’entorns empresarials a l’aula i amb els continguts propis de cada mòdul professional, amb l’objectiu de simular la dinàmica de treball dels diferents departaments d’una organització, fent servir diversos recursos tecnològics, així com la gestió a través del programa de SAGE -Software de Gestió Empresarial-.
Els objectius generals del Dpt són:
1. Aconseguir l’excel·lència educativa de l’alumnat
2. Inculcar les metodologies empresarials a les formes de treball d’alumnat
3. Desenvolupar competències, valors i hàbits professionals en l’alumnat, amb especial menció a les capacitats clau i al domini de les noves tecnologies amb un ús responsable.
4. Anuar els esforços individuals en benefici del grup per a un resultat més gran.
Els objectius pel curs 2025-26 són:
1. Matricular suficients alumnes per dur a terme el curs de 1er AFI
2. Matricular suficients alumnes per dur a terme el curs de 1er GAS
3. Identificar un mínim de 6 alumnes per fer DUAL intensiva a 1er GAD
4. Publicar a les xarxes socials les sortides i activitats dels alumes de GAD. GAS i AFI
5. Assolir una participació en les activitats Vocationals dels alumnes del 90%
Cap de Departament

Raúl Torres Pérez
Guies Docents
PLANS DOCENTS
Primer curs Gestió Administrativa
Arxius:
Arxius:
0442 Operacions Administratives de RH
0000 Optativa: Responsabilitat social corporativa
Primer curs Gestió Administrativa Àmbit Sanitari
Arxius:
0437 Comunicació i atenció al client
0438 Operacions Adm de compravenda
0440 Tractament Informàtic de la informació
0448 Operacions auxiliars de gestió de Tresoreria
Primer curs Administració i finances
Arxius:
0647 Gestió de la documentació Jurídica i empresarial
0648 Recursos Humans i Responsabilitat Social Corporativa
0650 Procés integral de l’activitat comercial
651 Comunicació i atenció al client
0649 Ofimàtica i procés de la informació
1664 Digitalització aplicada als sectors productius
1708 Sostenibilitat aplicada al sistema productiu